Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Centrum Innowacji Społecznych
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
    • Centrum Innowacji Społecznych
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans

Fundacja Uniwersytetu Łódzkiego

Fundacja Uniwersytetu Łódzkiego
  • Aktualności
  • Oferta badań biologicznych
  • O Fundacji
    • Aktualności
    • Oferta badań biologicznych
    • O Fundacji
      • Aktualności
      • Oferta badań biologicznych
      • O Fundacji
      • Fundusz Wsparcia UŁ Dla Ukrainy
      • Bieżące Projekty
      • Zakończone projekty
    • Fundusz Wsparcia UŁ Dla Ukrainy
    • Bieżące Projekty
      • Przyjazne Miasto
      • Excellence - kompetencje dla przyszłości
      • MAZE-LAB Łódź: Cząstki, Miony, Edukacja
      • Łódź Innovation Heroes
      • Piknik Młodej Nauki
      • Nauka Kultura Innowacja Łódź 2025
      • Przyszłość przez Naukę
      • Wystudiowane w Łodzi
      • Akademia Zrównoważonej Turystyki
      • Badania performatywne wobec wyzwań cywilizacyjnych
      • Robo Camp UŁ
      • Kosmos Widziany Z Łodzi 2
    • Zakończone projekty
      • "Badania Performatywne" - dofinansowanie wkładu własnego.
      • Kosmiczna Łódź
      • Horyzonty Humanistyki 2023
      • II Łódzki Panel Obywatelski
      • Horyzonty Humanistyki 2022
      • Mikrogranty w gminie Białaczów
      • Mikrogranty w gminie Gidle
      • 8 Kongres Młodych Matematyków Polskich
      • Z Łodzią W Świat
      • Karl Dedecius
      • Tuwim
  • Fundusz Wsparcia UŁ Dla Ukrainy
  • Bieżące Projekty
    • Przyjazne Miasto
    • Excellence - kompetencje dla przyszłości
      • Galeria
      • Aktualności
      • O Projekcie
    • MAZE-LAB Łódź: Cząstki, Miony, Edukacja
      • O Projekcie
      • Galeria
      • Zespół
      • Aktualności
    • Łódź Innovation Heroes
    • Piknik Młodej Nauki
    • Nauka Kultura Innowacja Łódź 2025
    • Przyszłość przez Naukę
    • Wystudiowane w Łodzi
    • Akademia Zrównoważonej Turystyki
    • Badania performatywne wobec wyzwań cywilizacyjnych
    • Robo Camp UŁ
    • Kosmos Widziany Z Łodzi 2
      • O Projekcie
      • Aktualności
      • Uczestnicy
      • Publikacje
  • Zakończone projekty
    • "Badania Performatywne" - dofinansowanie wkładu własnego.
    • Kosmiczna Łódź
    • Horyzonty Humanistyki 2023
    • II Łódzki Panel Obywatelski
    • Horyzonty Humanistyki 2022
    • Mikrogranty w gminie Białaczów
    • Mikrogranty w gminie Gidle
    • 8 Kongres Młodych Matematyków Polskich
    • Z Łodzią W Świat
    • Karl Dedecius
    • Tuwim
  • Uniwersytet Łódzki
  • Fundacja Uniwersytetu Łódzkiego
  • Bieżące Projekty
  • Kosmos Widziany Z Łodzi 2

Kosmos Widziany Z Łodzi 2

  • Aktualności
  • O projekcie
  • Dowiedz się więcej
  • Skontaktuj się z nami
  • Sprawdź galerię projektu
  • Aktualności
  • O projekcie
  • Dowiedz się więcej
  • Skontaktuj się z nami
  • Sprawdź galerię projektu

Aktualności

kosmos widziany z lodzi

Zjazdy, konferencje, kongresy i sympozja

Projekt "Kosmos widziany z Łodzi II" jest pełen wyjątkowych wydarzeń i osiągnięć, które zaangażowały uczniów szkół średnich z Łodzi, Zduńskiej Woli, Ozorkowa, Warszawy i Wrocławia w badania nad…

30 września 2024 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny
kosmos widziany z lodzi

Podsumowanie tegorocznej edycji "Kosmos widziany z Łodzi II"

W tegorocznej edycji programu "Kosmos widziany z Łodzi II" na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Łódzkiego wzięli udział uczniowie szkół średnich z Łodzi, Zduńskiej Woli i Ozorkowa. Pod kierunkiem profesora…

19 czerwca 2024 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny
kosmos widziany z lodzi

Kosmiczne warsztaty

Obecnie w projekcie zaangażowane są następujące licea ogólnokształcące VIII LO im. A. Asnyka w Łodzi, Samorządowe Liceum Ogólnokształcące im. R. Traugutta w Zgierzu, XXXI LO im. L. Zamenhofa w Łodzi ,…

15 maja 2024 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny
kosmos widziany z lodzi

Mamy wspaniała wiadomość

Detektor ulokowany w Zespół Szkół Salezjańskich w Łodzi zaczął pokazywać pierwsze wyniki! Stacja została ustawiona przez nich w pełni samodzielnie.Przy dobrych wiatrach dzieło uczestników naszego…

14 kwietnia 2024 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny
Wręczenie stacji do detekcji promieniowania kosmicznego ZSzS

Wręczenie stacji do detekcji promieniowania kosmicznego ZSzS

7 marca projekt "Kosmos widziany z Łodzi II" z dumą wręczył Zespołowi Szkół Salezjańskich w Łodzi stację do pomiarów wielkich pęków kosmicznych. To niezwykłe wydarzenie miało na celu nie tylko…

22 marca 2024 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny
kosmos widziany z lodzi

International Masterclasses 2024

21 lutego uczniowie szkół średnich oraz członkowie projektu "Kosmos widziany z Łodzi" mieli wyjątkową okazję uczestniczyć w międzynarodowych warsztatach IMC – International Masterclasses, które…

21 lutego 2024 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny
kosmos widziany z lodzi

Pomiary promieniowania kosmicznego na terenie Finlandii

We wrześniu 2023 roku, jeden z naszych detektorów odbył niezwykłą podróż – trafił aż do Finlandii, gdzie Pan Jari Joutsenvaara przez kilka miesięcy przeprowadzał badania promieniowania kosmicznego.…

25 stycznia 2024 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny
Telewizja TVP 3 nagrywa materiał do programu Łódzka Nauka

Telewizja TVP 3 nagrywa materiał do programu Łódzka Nauka - prezentacja projektu Kosmos widziany z Łodzi 2

15 grudnia 2023 roku Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego gościł ekipę telewizji TVP3 Łódź, która nagrywała materiał do nowego odcinka programu "Łódzka Nauka". Wizyta była…

18 listopada 2023 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny
kosmos widziany z lodzi

Kosmos widziany z Łodzi 2 nabiera rozpędu

W związku z faktem, że Kosmos widziany z Łodzi 2 to kolejna – już druga edycja projektu - już na starcie otrzymaliśmy zgłoszenia uczniów z szkół średnich z Łodzi i okolic. Dysponując już zbudowaną…

15 listopada 2023 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny
kosmos widziany z lodzi

Ruszyła realizacja Projektu Kosmos widziany z Łodzi 2

Już po raz drugi Ministerstwo Edukacji i Nauki przyznało środki na realizację projektu Kosmos widziany z Łodzi doceniając jego niebagatelny wpływ na zainteresowanie młodych ludzi nauką, a w…

20 października 2023 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filologiczny

Fizyka jest fajna, fizyka jest ciekawa – fizyka jest super!

Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego we współpracy z Fundacją Uniwersytetu Łódzkiego realizcuje projekt pt. “Kosmos widziany z Łodzi 2”, w którym uczniowie z wybranych szkół średnich z całej Polski będą badać promieniowanie kosmiczne docierające do Ziemi.

Opis Projektu Kosmos widziany z Łodzi 2

Projekt „Kosmos widziany z Łodzi” był zrealizowany w ramach konkursu Społeczna Odpowiedzialność Nauki ze środków finansowych Ministerstwa Edukacji i Nauki, w ramach którego prowadzone były praktyczne działania edukacyjne z współczesnej fizyki wysokich energii, fizyki cząstek elementarnych, fizyki jądrowej czy astrofizyki, kluczowych działów fizyki dla planowanego rozwoju energetyki jądrowej w Polsce. Zdecydowanie zwrócił on na siebie uwagę w środowisku naukowym jak i szkolnym. Przychodzące do nas pytania od strony szkół i nauczycieli z obszaru całej Polski, wyrażały determinację i zdecydowaną chęć uczestniczenia w projekcie.
 

To skłoniło nas do podjęcia inicjatywy zgłoszenia nowej edycji projektu „Kosmos widziany z Łodzi II” w ramach konkursu Społeczna Odpowiedzialność Nauki II.

Nasz projekt, tym razem ma na celu zapewnienie szkołom z terenu całej Polski, a w przyszłości gdziekolwiek indziej, bez żadnych ograniczeń, najprostszych, łatwych w obsłudze przyrządów naukowych, w postaci stacji do detekcji promieniowania kosmicznego, które mogą być realnym narzędziem do uprawiania fizyki na wysokim poziomie zaawansowania zarówno od strony eksperymentalnej, jak i od strony analizy danych i interpretacji uzyskanych wyników.

Prace nad budową stacji „CREDO-Maze” (jednostka centralna z podłączonymi do niej czterema detektorami scyntylacyjnymi) do detekcji promieniowania kosmicznego prowadzone na Wydziale Fizyki i Informatki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego doprowadziły do definitywnie pozytywnych wniosków co do możliwości rejestracji kaskad cząstek naładowanych przez niewielkie detektory scyntylacyjne. Wykorzystanie stacji CREDO-Maze jako narzędzia w edukacji mieści się w koncepcji nowoczesnego nauczania fizyki współczesnej. Stacje pozwalają na tworzenie i przeprowadzenie ćwiczeń pomocnych w zrozumieniu fizyki cząstek elementarnych, ze szczególnym uwzględnieniem fizyki relatywistycznej i mechaniki oddziaływań wysokich energii. Ćwiczenia, doświadczenia i eksperymenty były testowane przez uczniów liceów z obszaru łódzkiego i wszystko wskazuje na to, że zdały swój pierwszy egzamin. Wyniki otrzymane przez uczniów były opublikowane w czasopiśmie dla nauczycieli „Fizyka w Szkole”.

Duża efektywność stacji w wykrywaniu cząstek przychodzących do Ziemi z Kosmosu i możliwość konstrukcji modułowej dają szanse na poszerzenie możliwości zastosowań małych detektorów scyntylacyjnych w projektach naukowych np. CREDO (Cosmic-Ray Extremly Distributed Obserwatory) realizowanego przez naukowców z Uniwersytetu Jagielońskiego i Instytutu Fizyki Jądrowej w Krakowie. Idea wykorzystania detektorów jako narzędzia edukacyjnego i jednocześnie badawczego była przedstawiona na Międzynarodowej Konferencji Promieniowania Kosmicznego w Berlinie w 2021r „Small shower array for education purposes- the CREDO-Maze Project”, na II Kongresie Nauczycieli Fizyki, na warsztatach CREDO zorganizowanych przez IFJ w Krakowie, na międzynarodowej konferencji Engaging Citizen Science w Aarhus w Danii i konferencji „Particle Astrophysics in Poland 2022” w Krakowie.

Elementem kluczowym naszego projektu jest udział w nim młodzieży, której proponujemy schemat w dużej części oparty na generowaniu i współprowadzeniu zajęć pozalekcyjnych. Polegać ma on na stworzeniu możliwości prowadzenia przez uczniów badań naukowych, wykonywania doświadczeń i pomiarów daleko wykraczających poza program szkolny. Ideą jest właśnie to ambitne i dalekie wejście w fizykę współczesną i inne powiązane dyscypliny, jak elektronika, informatyka, matematyka, IT. Zwykle działania szkolnych kółek pozalekcyjnych polegają na poszerzaniu wiedzy zdobywanej na lekcjach, ćwiczeniu typowych szkolnych umiejętności. My proponujemy udział w poważnym eksperymencie naukowym, co wpływa mobilizująco już od samego początku. To inne podejście zapewnić ma oryginalna aparatura, opracowana na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ, którą udostępnimy szkołom na terenie całej Polski. Kontakt z naukowcami jest dodatkową ważną motywacją i wreszcie włączenie ich indywidualnych szkolnych pomiarów w sieć łączącą inne szkoły w pobliżu, a także wszystkie inne uczestniczące w projekcie, a w perspektywie czasu także szkoły odległych krajów, jak choćby Włochy, Tajlandia, czy Urugwaj (kraje uczestniczące w projekcie CREDO). Udział w przedsięwzięciu "globalnym" ma przynieść dodatkową motywację nieobecną w standardowych zajęciach pozalekcyjnych i dodatkowe korzyści edukacyjne.
Takie nowatorskie podejście ma na celu umożliwić nauczycielom i ich uczniom poznanie zagadnień, wzbogacanie doświadczeń, wiedzy i metod nauczania fizyki współczesnej. Rozwijane twórczo przez nauczycieli programy nauczania w szkołach średnich pozwolą na popularyzację treści związanych nie tylko z promieniowaniem kosmicznym docierającym do Ziemi w postaci deszczu naładowanych cząstek i sposobami ich detekcji, ale również związanych z fizyką jądrową, fizyką wysokich energii i fizyką cząstek elementarnych, kluczowych podstaw dla planowanego rozwoju energetyki jądrowej w Polsce.

Łódź wydaje się bardzo dobrym miejscem na realizację przedsięwzięcia w skali ogólnokrajowej, nie tylko ze względu na swoje położenie w centralnej Polsce, co znacznie ułatwia dotarcie do wszystkich uczestników projektu, ale również znakomicie nawiązuje do prowadzonych po II Wojnie Światowej badań nad promieniowaniem kosmicznym. Fakty te nie są powszechnie znane, a wydają się być doskonałą podstawą do popularyzacji fizyki wśród dzieci i młodzieży.

Akcja pierwsza (A-1) to część rekrutacyjna, wymaga przygotowania strony projektu, nawiązania kontaktów ze szkołami z obszaru całej Polski. W tym celu będą prowadzone wykłady (12-15) odbywających się na żywo oraz w formie hybrydowej. Autorzy przewidują również wizyty w szkołach, które zdecydują się wziąć czynny udział w projekcie. Takie działanie na pewno podniesie rangę wydarzenia szkolnego zwiększając tym samym liczbę osób do których dociera informacja o aktualnie realizowanym projekcie w szkole. Tematyka wykładów będzie obejmować:
a) podstawy fizyki promieniowania kosmicznego,
b) eksperymenty kosmiczne budowane w Łodzi,
c) podstawy wiedzy o nowoczesnych detektorach,
d) możliwe eksperymenty do wykonywane za pomocą stacji do detekcji promieniowania kosmicznego CREDO-Maze,
e) wstęp do metod analizowania uzyskanych danych.
Akcja pierwsza to również czas kompletowania niezbędnych elementów oraz budowa zakładanej ilość stacji, przygotowanie materiałów w postaci instrukcji i skryptu, które mają ułatwić korzystanie ze stacji w czasie wykonywania pomiarów podczas realizowania akcji drugiej (A-2).

Akcja druga (A-2) to część praktyczna, uczestnicy poznają budowę i zasadę działania stacji do detekcji promieniowania kosmicznego. Wykonają pod okiem fizyków doświadczenia i eksperymenty opisane we wcześniej przygotowanych instrukcjach i skryptach. Taki schemat nawiązuje do tradycyjnej formy przekazywania wiedzy na uniwersytetach: połączenie wykładów i ćwiczeń. W celu realizacji A-2 zostanie przygotowane od 20 do 30 stacji pomiarowych składających się z czterech detektorów i modułu centralnego. Detektory będą przygotowane w postaci ”kitu” czyli zestawu półproduktów, które będzie trzeba zmontować w trakcie zorganizowanych warsztatów pomiarowych. Akcja zostanie zakończona uroczystym wręczeniem stacji i podpisaniem zobowiązania dostarczania danych z detekcji promieniowania kosmicznego.

Akcja trzecia (A-3) realizowana będzie już w szkołach uczestników projektu. Polegać będzie na samodzielnym rozstawieniu, zamontowaniu i uruchomieniu stacji CREDO-Maze podczas zajęć koła fizycznego. Tym działaniem rozpoczną obserwację promieniowania kosmicznego przychodzącego do Ziemi. Takie pomiary muszą być długotrwałe. W tym czasie uczniowie będą regularnie analizować zebrane dane, a wyniki i wnioski za pomocą odpowiedniego formularza przesyłać do centrum projektu w Łodzi. Aby podtrzymywać odpowiedni poziom motywacji utworzymy grupy społecznościowe, za pomocą których będziemy mogli szybko się komunikować i wymieniać wnioski na temat pracy stacji i zebranych danych. Na zaplanowanych seminariach grupy, zespoły będą referowały swoją pracę, zadaniem fizyka, będzie zwrócenie uwagi na pojawiające się nieregularne zjawiska np. efekt Forbusha. Jest to nawiązanie do praktyki stosowanej przy realizacji dużych eksperymentów, których zespoły skupiają fizyków z różnych ośrodków z całego świata. Jest to nowatorskie podejście jeżeli chodzi o popularyzację fizyki wśród młodzieży.

Akcja czwarta (A-4) to podsumowanie i finał kolejnej edycji „Kosmos widziany z Łodzi II” , to spotkanie uczestników projektu, podczas którego zostanie wyznaczony ważny parametr promieniowania kosmicznego jakim jest nachylenie widma. Wynik zostanie porównany z obecną widzą na ten temat a ewentualne różnice przedyskutowane. Jest to rozwiązanie stosowane w programie „Masterclass: Hands of CERN" organizowanym od ponad 10 lat przez CERN. Łódzcy fizycy mają wieloletnie doświadczenie w tym programie.

Akcja piąta (A-5) polega na pozostawieniu detektorów w szkołach tak długo, jak będą dostarczane dane dotyczące promieniowania kosmicznego do centrum projeku w Łodzi. Istnieje również hipoteza, że skonstruowane detektory mogą wykrywać także promieniowanie jonizujące, hipoteza będzie sprawdzana a wyniki publikowane. W niedalekiej przyszłości możemy zbudować sieć, która skutecznie będzie nas ostrzegała przed anomaliami takiego promieniowania.

  • Uczestnicy
  • Publikacje

Obecnie poszukujemy chętnych do udziału w projekcie: liderów grup uczniowskich, nauczycieli opiekujących się Kołami Fizycznymi, którzy chcieliby włączyć się w realizację naszego Projektu, otrzymać zestaw pomiarowy, materiały dydaktyczne i instrukcje obsługi i którzy chcieliby w swojej szkole stworzyć we współpracy z pracownikami Uniwersytetu Łódzkiego nowoczesną pracownię fizyki współczesnej i używać jej dla dobra i rozwoju (fizycznego) uczniów.

Skontaktuj się z nami

Zainteresowanych prosimy o kontakt. Najlepiej mailowy na adres:
Prof. dr hab. Tadeusz Wibig:
E: t.wibig@gmail.com
E: tadeusz.wibig@uni.lodz.pl

bądź

Michał Karbowiak:
E: michal.karbowiak@fis.uni.lodz.pl
T: 661 494 938

Odpowiemy na wszystkie pytania i wyjaśnimy szczegółu udziału w projekcie!

Bardzo chętnie umówimy się na indywidualne rozmowy z osobami zainteresowanymi. Zależy nam na tym, aby dać szansę młodym i ambitnym uczniom możliwość poznania, czym jest dzisiejsza fizyka tak naprawdę. Może im się spodoba, a korzyści z tego odniesiemy wszyscy.

Sprawdź galerię projektu

 

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA

PROGRAM “SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ NAUKI II”

PROJEKT “KOSMOS WIDZIANY Z ŁODZI 2”

DOFINANSOWANIE
219 600 zł

CAŁKOWITA WARTOŚĆ
248 400 zł

Godło
bip
hr
hr
Bądź na bieżąco

Obserwuj Uniwersytet Łódzki w mediach społecznościowych

Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • O Stronie
  • Dostępność

Fundacja Uniwersytetu Łódzkiego

dr Dariusz Koperczak - Prezes Zarządu Fundacji
dariusz.koperczak@fundacja.uni.lodz.pl
tel. kom. 693 636 491

Biuro:
Maria Głowacka

maria.glowacka@uni.lodz.pl

Małgorzata Gabrysiak

malgorzata.gabrysiak@uni.lodz.pl 

tel. (042) 635 49 84, (042) 635 49 82
tel. kom. 695 499 554
email: fundacja@uni.lodz.pl

ul. Matejki 34a
90-237 Łódź

Dane:
NIP: 7251952859
KRS: 0000283917
REGON: 100383305

 

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności