W związku z obchodzonym rokiem łodzianek, w ramach projektu zostaną zaprezentowane sylwetki naukowczyń i absolwentek 6 uczelni Łódzkiego Partnerstwa Akademickiego wraz z informacjami na temat ukończonych przez nich kierunków studiów.
Naukowczynie zostaną zaprezentowane poprzez kampanię citylightową z użyciem nośników Urzędu Miasta Łodzi i MPK rozlokowanych w całym mieście oraz kampanię online, a treści wypracowane w projekcie zostaną wykorzystane również podczas wydarzeń promujących ofertę dydaktyczną.
Przedsięwzięcie promuje Łódź jako miejsce atrakcyjne do studiowania, oferujące różnorodne możliwości prowadzenia ścieżki kariery i rozwoju naukowego.
W sposób dostosowany do młodych odbiorców, projekt przybliża możliwości rozwoju zawodowego po wybranych kierunkach studiów, z naciskiem na nabywane podczas studiów zdolności. Pokazuje, w jaki sposób można zagospodarować nabyte na uczelniach wiedzę i doświadczenie oraz uwypukla wpływ społeczny nauki i sztuki na społeczeństwo. Uzmysławia istotę działań twórczych i wagę krytycznej oceny rzeczywistości, które w czasach postępującej dezinformacji są coraz ważniejsze społecznie i cenione przez pracodawców.
